Blog zawiera techniczne i praktyczne porady mechanika. Regeneracja podzespołów, części samochodów i innych pojazdów. Budowa piaskarki syfonowej mobilnej, własnej roboty, dokładne opisy, krok po kroku, prezentacje na zdjęciach, diagnostyka oraz naprawa większości usterek we własnym zakresie.

piątek, 9 czerwca 2017
Budowa kompresora warsztatowego w własnym zakresie.
Podstawy doboru sprężarki, silnika, zbiornika i osprzętu.
Wszystkie elementy, potrzebne do budowy tego typu kompresora, takie jak, sprężarka, silnik elektryczny, zbiornik powietrza, koła i wiele innych części osprzętu, o których będzie mowa w dalszej części opisu, są dostępne i można je zakupić, w sklepach z pneumatyką, z artykułami metalowymi, jak też, w komisach maszyn i urządzeń, jednak większość przydatnych części, jak też całych podzespołów, jest wystawianych na aukcjach, gdzie można, co ważne, kupić tanio. Przeglądając często różne portale aukcyjne, należy zwrócić uwagę na to, aby przedmiot, który nas interesuje, a bardziej jego stan techniczny, był dokładnie opisany i zawierał, możliwie dużo zdjęć, pozwalających określić samemu, czy jest zgodny z opisem, oraz czy cena, za którą możemy go nabyć, jest do przyjęcia. Nowe części, wiadomo, mają być nieużywane i to nie podlega dyskusji, a jak da się kupić taniej niż w sklepie, bo np., są komuś zbędne, to, moim zdaniem, lepiej zainwestować w pewne, nowe części, czy całe podzespoły, niż kupić regenerowane, ładnie wymalowane, gdzie nie wiadomo, w jakim wydaniu była ta regeneracja.
Istotną rzeczą jest to, jakim napięciem dysponujemy w swoim warsztacie, czy tylko 230V, czy jest też 380V i jakie są zabezpieczenia przeciążeniowe. Jest to, można powiedzieć, podstawowe zagadnienie, które pozwoli określić, jaki silnik będzie napędzał sprężarkę w przyszłym kompresorze, czy jednofazowy, czy też trójfazowy. Równie ważne jest, w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, to, jaki mamy przydział mocy, który określa, na podstawie umowy, zakład energetyczny, bo znów ten parametr, ma wpływ na dobór mocy silnika. Standardowo przydzielana jest moc, do 7,5 kW, po odpowiednich dopłatach, można tą moc zwiększyć, jeżeli zachodzi taka potrzeba. Niestety, w przypadku podwyższenia przydziału mocy, brane jest pod uwagę, kilka czynników składających się na zatwierdzenie prośby o przydzielenie dodatkowych kilowatów, ale nie będę rozpisywał się na ten temat, ponieważ nie jest to tematem tego wpisu.
Zawsze można zapytać dostawcę energii elektrycznej, jakie trzeba spełniać warunki, żeby otrzymać zgodę na przydział większej mocy. 7,5 kW i zabezpieczenia 20A, przelicznikowe, oraz 16A, licznikowe, w zupełności wystarczają, żeby można było zastosować, silniki do 7,5 kW, jeżeli chodzi o napięcie 380V, natomiast, silniki jednofazowe, o większej mocy niż 3 kW, mogą powodować, przy uruchamianiu, migotanie oświetlenia, a podczas pracy, grzanie się przewodów o zbyt małych przekrojach. Dla tego, jeżeli dysponuje się w warsztacie, napięciem 380V, jak najbardziej jest wskazane zastosowanie do budowy kompresora, silnika trójfazowego, przez wzgląd na, dużo niższy prąd rozruchu i mniejsze obciążenie sieci.
Poruszam ten temat, bo wybór silnika, rzutuje bezpośrednio, na dobór sprężarki, o odpowiedniej wydajności, do projektowanego kompresora. Jeżeli ma to być kompresor warsztatowy, to trzeba dokładnie określić, jakie urządzenia będą korzystały ze sprężonego powietrza i dopiero na tej podstawie, dobiera się wydajność sprężarki i wielkość napędzającego ją silnika. Pozostały osprzęt elektryczny, taki jak, wyłącznik ciśnienia, sterujący silnikiem, z presostatem, czy bez, zabezpieczenie termiczne w wyłączniku ciśnienia, lub osobne, np., na ścianie, przekroje przewodów łączących, dobiera się dokładnie do mocy zastosowanego silnika.
Elementy pneumatyki, takie jak, rurki łączące sprężarkę z chłodnicą powietrza, zawór zwrotny odcinający, zawory kulowe, zawór regulacji ciśnienia roboczego (reduktor),szybkozłącza, itp., są dobierane do wielkości sprężarki i jej wydajności, chodzi o przekroje oraz przepustowość, mierzona w l/min. Wszystkie te parametry, muszą być wcześniej określone, a dopiero na ich podstawie, można zacząć gromadzić potrzebne elementy. Pozostaje jeszcze dobór pojemności zbiornika sprężanego powietrza i czy podzespoły będą montowane bezpośrednio na zbiorniku, czy, osobno zmontuje się zespół tłoczący, zasilający zbiornik.
W następnym artykule, opiszę różne rozwiązania montażu podzespołów, uwarunkowane możliwościami lokalowymi, jak też funkcjonalnymi, które to kombinacje, pozwolą na umieszczenie kompresora, wraz ze zbiornikiem, lub zbiornik osobno, tak, aby nie przeszkadzały w wykonywaniu pracy.
sobota, 16 czerwca 2012
Działania zapobiegawcze - diagnostyka pojazdów.
Obsługa Techniczna Samochodu
Autorem artykułu jest Waldemar WrześniakNa czym polega obsługa techniczna pojazdu?
Na co zwracać uwagę podczas obsługi.
Co mogą oznaczać różne dźwięki wydawane przez silnik jak je rozpoznawać.
Przez pojęcie obsługa techniczna rozumie się planowo wykonywane czynności, których celem jest zapobieganie przedwczesnemu zużywaniu się części pojazdu oraz utrzymanie pojazdu w gotowości technicznej do eksploatacji. Naprawa i wymiana części nie wchodzą w zakres obsługi technicznej. Celem obsługi technicznej jest umożliwienie osiągnięcia jak najlepszych wyników pracy samochodów przez uzyskanie:
- najwyższej gotowości technicznej
- najdłuższych przebiegów międzynaprawczych
- najniższych kosztów utrzymania pojazdu
- najdłuższego opłacalnego okresu użytkowania pojazdu
Przez pojęcie przegląd techniczny rozumie się czynności związane z ustaleniem stanu technicznego pojazdu (jego poszczególnych zespołów, podzespołów i mechanizmów). Przegląd techniczny wchodzi w skład obsługi technicznej lub też może być przeprowadzony poza obsługą techniczną, w celu sporządzania wniosku na naprawę zespołu,podzespołu lub pojazdu.
Obsługę techniczną samochodów należy wykonywać ściśle w zakresie i w terminie podanym w fabrycznej instrukcji obsługi, która jest dodawana do każdego samochodu przez wytwórnię. W razie braku fabrycznej instrukcji obsługi należy przyjąć ogólne wytyczne.
Rozróżnia się następujące rodzaje obsługi technicznej:
- obsługa zerowa przed sprzedażą somochodu
- obsługa codzienna
- obsługa okresowa
- obsługa w okresie docierania
Obsługa zerowa niedotyczy przeciętnego użytkownika pojazdu polega bowiem na usunięciu usterek, które ewentualnie mogły być nie zauważone przez kontrolę techniczną wytwórni, oraz tych usterek, które mogły powstać w czasie transportu pojazdu. Celem tej obsługi jest dostarczenie nabywcy w pełni sprawnego pojazdu.
---
http://wszystkomotoryzacja.blogspot.com
Artykuł pochodzi z serwisu
www.Artelis.pl
Subskrybuj:
Posty (Atom)