piątek, 8 września 2017

Piaskowanie i niezbędny sprzęt do renowacji części oraz podzespołów samochodu i innych pojazdów - PIASKARKA SYFONOWA.

W poprzednim artykule opisałem kompresor, którego parametry techniczne pozwalają na użycie go do zasilania sprężonym powietrzem, urządzenia jakim jest, Piaskarka Syfonowa.





Jak widać na zdjęciu, do piaskarki jest zamontowany mniejszy zbiornik z dwoma zaworami kulowymi.
Jest to separator cyklonowy, a prościej, odwadniacz-odolejacz. To urządzenie ma za zadanie, oczyszczenie sprężonego powietrza z cząstek wody i oleju, aby do piaskarki przepływało czyste powietrze.
Oczywiście nie oczyści on w 100%-tach powietrza, ale tego typu oczyszczanie, jest wystarczające do tego,
żeby można było piaskować bez przestojów, spowodowanych zatykaniem się węża, z powodu zawilgoconego kruszywa.


Wąż ma wstawione stalowe zakończenia, zaciśnięte w specjalnej maszynie hydraulicznej, tak, aby w trakcie pracy, działające na wąż ciśnienie nie wyrwało połączenia między piaskarką a rękojeścią.
Jako rękojeść słóży zawór kulowy gazowy, w który wkręcona jest głowiczka wraz z nakrętką, mocująca dyszę ceramiczną, lub z bardzo twardego i odpornego na ścieranie, węglika wolframu .



Po zmontowaniu wszystkich elementów, do piaskarki podpinamy przewód ciśnieniowy od kompresora.
Przewód zasilający piaskarkę w sprężone powietrze, powinien mieć min. 12 mm średnicy wewnętrznej i nie powinien być dłuższy niż 10 do 15 m, ponieważ dłuższy wąż tej średnicy, będzie powodował duży spadek ciśnienia w piaskarce, mimo to że kompresor ma dużą wydajność. Można stosować węże o większej długości, ale trzeba w tym przypadku zwiększyć średnicę węża. Zawór redukcyjny kompresora, trzeba ustawić zawsze na 10 do 15% wyższe ciśnienie robocze, właśnie ze względu na spadek ciśnienia u wylotu węża zasilającego piaskarkę.
Przewód zasilający podpinamy do separatora, najlepiej poprzez szybkozłącze euro, dostępne w sklepach z pneumatyką.
Tak przygotowany sprzęt, jest już prawie gotowy do użycia, pozostaje jedynie wsypać do piaskarki kruszywo, np. piasek kwarcowy, o odpowiedniej ziarnistości, inaczej frakcji, zakręcić nakrętkę wsypu, i zaworem umieszczonym w separatorze otworzyć napływ sprężonego powietrza do instalacji piaskarki.
Należy włożyć ubranie robocze, kask ochronny i maskę ze specjalną szybką zabezpieczoną siatką ochronną, oraz długie gumowe rękawice, aby zabezpieczyć się przed odpryskami i pyłem.
Teraz można już włączyć kompresor i zacząć piaskowanie wybranych elementów przeznaczonych do wyczyszczenia. Części stalowe, zaraz po piaskowaniu, należy przemyć rozpuszczalnikiem benzynowym i od razu wymalować, aby zapobiec utlenianiu powierzchni, czyli korozji.
Ciąg dalszy nastąpi.







2 komentarze:

  1. W hurtowni Luma www.luma.com.pl gwarantujemy wysoką trwałość naszych produktów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla każdego miłośnika samochodów, wygląd auta jest równie ważny, co jego stan techniczny. Aby uzyskać idealny efekt, warto zwrócić się do ekspertów. Ja zaufałem lakierni proszkowej Stal-Mal i polecam ich usługi każdemu, kto ceni sobie najwyższą jakość. Wykonują zarówno piaskowanie jak i malowanie proszkowe

    OdpowiedzUsuń