poniedziałek, 9 lipca 2012

Piaskowanie i niezbędny sprzęt do renowacji części oraz podzespołów samochodu i innych pojazdów - PIASKARKA SYFONOWA.

W poprzednim artykule opisałem kompresor, którego parametry techniczne pozwalają na użycie go do zasilania sprężonym powietrzem, urządzenia jakim jest, Piaskarka Syfonowa.





Jak widać na zdjęciu, do piaskarki jest zamontowany mniejszy zbiornik z dwoma zaworami kulowymi.
Jest to separator cyklonowy, a prościej, odwadniacz-odolejacz. To urządzenie ma za zadanie, oczyszczenie sprężonego powietrza z cząstek wody i oleju, aby do piaskarki przepływało czyste powietrze.
Oczywiście nie oczyści on w 100%-tach powietrza, ale tego typu oczyszczanie, jest wystarczające do tego,
żeby można było piaskować bez przestojów, spowodowanych zatykaniem się węża, z powodu zawilgoconego kruszywa.


Wąż ma wstawione stalowe zakończenia, zaciśnięte w specjalnej maszynie hydraulicznej, tak, aby w trakcie pracy, działające na wąż ciśnienie nie wyrwało połączenia między piaskarką a rękojeścią.
Jako rękojeść słóży zawór kulowy gazowy, w który wkręcona jest głowiczka wraz z nakrętką, mocująca dyszę ceramiczną, lub z bardzo twardego i odpornego na ścieranie, węglika wolframu .



Po zmontowaniu wszystkich elementów, do piaskarki podpinamy przewód ciśnieniowy od kompresora.
Przewód zasilający piaskarkę w sprężone powietrze, powinien mieć min. 12 mm średnicy wewnętrznej i nie powinien być dłuższy niż 10 do 15 m, ponieważ dłuższy wąż tej średnicy, będzie powodował duży spadek ciśnienia w piaskarce, mimo to że kompresor ma dużą wydajność. Można stosować węże o większej długości, ale trzeba w tym przypadku zwiększyć średnicę węża. Zawór redukcyjny kompresora, trzeba ustawić zawsze na 10 do 15% wyższe ciśnienie robocze, właśnie ze względu na spadek ciśnienia u wylotu węża zasilającego piaskarkę.
Przewód zasilający podpinamy do separatora, najlepiej poprzez szybkozłącze euro, dostępne w sklepach z pneumatyką.
Tak przygotowany sprzęt, jest już prawie gotowy do użycia, pozostaje jedynie wsypać do piaskarki kruszywo, np. piasek kwarcowy, o odpowiedniej ziarnistości, inaczej frakcji, zakręcić nakrętkę wsypu, i zaworem umieszczonym w separatorze otworzyć napływ sprężonego powietrza do instalacji piaskarki.
Należy włożyć ubranie robocze, kask ochronny i maskę ze specjalną szybką zabezpieczoną siatką ochronną, oraz długie gumowe rękawice, aby zabezpieczyć się przed odpryskami i pyłem.
Teraz można już włączyć kompresor i zacząć piaskowanie wybranych elementów przeznaczonych do wyczyszczenia. Części stalowe, zaraz po piaskowaniu, należy przemyć rozpuszczalnikiem benzynowym i od razu wymalować, aby zapobiec utlenianiu powierzchni, czyli korozji.
Ciąg dalszy nastąpi.